Op zaterdagavond 9 december rond de klok van half acht introduceerde Niels Bemelmans met verve het “America in Concert” programma van Fanfare St Cornelius.

Niels Bemelmans leidt ons door America in Concert heen

Met de binnenkomst van de Feurthstreet Lumber Factory uit Susteren met “At a dixieland jazz funeral” wordt de toon voor de avond gezet. Als het nog niet duidelijk was voor de toehoorder dan is dit het nu, met deze typische dixie muziek uit New Orleans.

Jazzband Feurthstreet Lumber Factory uit Susteren

Daarna vervolgd de reis naar New York met de bekende Sinatra song “New York” die vertolkt wordt door Geralt van Gemert. De muzikale reis wordt vervolgens ingekleurd door zangeres Linda Koolen met haar vertolking van “Nothing Else matters” . De sfeer komt er goed in want bij Brand New Day lukt het niet om stil te blijven zitten.

Om even tot rust te komen, dalen we af naar Mexico en laat de saxofoonsectie ons genieten van hun gevoelige song Guadalajara dat gezongen wordt door Geralt van Gemert. Geralt sluit het programma voor de pauze af met “My Way” een song van zijn idool Frank Sinatra.

De saxofoonsectie begeleidt Geralt

In de pauze wordt onder het genot van een drankje druk gekletst en de laatste nieuwtjes gedeeld. De dixieband zorgt voor de muzikale sfeer waardoor we in de Amerikaanse sfeer blijven.

Na de pauze brengt Lei Eurlings met zijn gevoelige vertolking van Cape Horn de luisteraars weer in de sfeer van de avond. Wij zijn hiermee in Chili geland.

Cape Horn wordt gevoelig gespeeld door Lei Eurlings

Een sublieme opmaat naar de Argentijnse sfeer waarmee Gerald van Duinen, de bandoneonist uit Den Haag ons in vervoering brengt door zijn vertolking van achtereenvolgens: Oblivion, Adios Nonino waarbij eenieder terugdenkt aan de traan van onze koningin Maxima en Libertango.

Gerald van Duinen uit Den Haag weet met z’n bandoneon de gevoelige snaar te raken

De fanfare laat deze sfeer nog even hangen met haar inzet van Perez Prado en Tango de Roxanne uit Moulin Rouge waarbij Geralt van Gemert de zangpartij voor zijn rekening neemt.

Met de invulling van ChanChan en de Michael Jackson medley wordt naar het einde van een prachtige muzikale avond toegewerkt waarbij een keur aan gastsolisten, solisten van de fanfare en uiteraard de fanfare zelf de hoofdrol namen.

De laatste noot is gespeeld..

Voorzitter Gerrit van Wissen bedankt dirigent Paul Oligschlager

… zangeres Linda Koolen en alle andere solisten die muzikale kleuring gaven aan dit prachtige concert

America in concert