Fanfare St. Cornelius uit Schin op Geul en fanfare Kunst & Vriendschap uit Partij-Wittem, zullen in 2018 voor een aantal concerten gezamenlijk, als één orkest, optreden.

Het idee daarvoor is ontstaan doordat een aantal dirigenten met elkaar afspraken om gezamenlijk een concertavond te willen verzorgen. Deze dirigenten, Renato Meli, Marcel Jungen, Sander Simons, Richard Dols, Wout Claessens en onze dirigent Paul Oligschläger, hebben als achtergrond dat ze lid zijn, of lid zijn geweest van de Marinierskapel der Koninklijke Marine.

Voor onze dirigent zou dit betekenen dat hij met twee korpsen naar dit concert zou gaan. Al snel kwam de suggestie:

Laten we als combinatie fanfare naar dit gezamenlijke concert gaan

Deze gezamenlijke concertavond vindt plaats op zondag 8 april tijdens de Hoevefeesten te Hulsberg (zaal bij camping ’t Hemelke).

Aangezien dit gezamenlijke concert net in de tijd valt dat wij ons voorbereiden op ons beoordelingsconcert van onze muziekfederatie van de Geulvallei (21-22 april) en de tegenhanger bij Partij, het Gemeente Toernooi Gulpen-Wittem (18 maart), ligt het voor de hand dat we met dit combinatiekorps ook deze beide concerten in deze gezamenlijke vorm zullen opluisteren.