Op zaterdag 22 september was het zover en stonden leden en aanhang van fanfare St Cornelius in alle vroegte op het Ljubljanaplein in Schin op Geul te popelen om af te reizen naar de Moezel. Vroeg moest het zijn want er stond een uitgebreid programma aan activiteiten gepland dat afgewerkt moest worden.

De stemming zat er ondanks het vroege tijdstip van 8u gelijk goed in en vakkundig reed de chauffeur van Het Zuiden Tours uit Valkenburg ons naar de eerste plek van bestemming: Bernkastel. Daarna volgde een boottocht voor de liefhebbers op de Moezel. Ook was aan de inwendige mens gedacht en schoof iedereen in hotel Zum Anker aan een mooi gedekte tafel aan.

Daarna werden de laatste voorbereidingen getroffen voor het platzconcert. Vanaf 16u klonken de bekende Corneliusklanken in Neumagen en bleef menig voorbijganger stilstaan om te genieten.

Uiteraard bleef er voor iedereen nog ruim tijd over om Neumagen te verkennen en de plaatselijke wijnen uit te proberen. Tegen de klok van 22u werd voorzichtig geschuifeld naar de bus en sloot menigeen de oogjes waardoor de thuisreis toch een stuk korter leek.

Onderstaand volgt een korte beeldimpressie van de dag:

« van 53 »