Vanaf 10 juni begonnen de deurknoppen bij de voordeuren van de Sjinse huisgezinnen langzaam geel te kleuren.

Wie goed keek kon niet om het badeendje heen. Langzaam kwam het geroezemoes op gang en gingen mensen zich afvragen wat heb ik nu aan m’n deur hangen, wat moet ik er mee. Goede lezers hadden vervolgens al snel door dat het op 8 juli ging gebeuren. Een Sjinse duckrace stond in de planning.

Jawel hoor op 8 juli begon het al ruim voor de klok van 14u aardig storm te lopen bij het inschrijfbureau. De dames kregen het niet bijgehouden en al snel werd opgeschaald om de nog resterende ducks voor 2 euro aan de man te brengen. Deze waren binnen een mum van tijd uitverkocht waardoor velen het moesten doen met hun “gratis” huiseendje. Om 15u was het startschot voor de race en kleurde de Geul geel. Vele enthousiaste supporters moedigde hun eendje aan zodat het nog wat sneller door het water dobberde. Zodra de finish in zicht kwam, had toch duidelijk de duck van Lizette Franken met nummer 347 de leiding genomen. Zij werd de trotse bezitter van een reuze flamingo waarmee ze de hele zomer kan ronddobberen.

De overige prijswinnaars waren:

2e prijs: mevrouw Smeets-Steinbusch (nr 173)  won duckradio

3e prijs: Lise Lemmens (nr 286) won duckradio

4e prijs: Martijn Honings (nr 93) won een xl luchtbed

5e prijs: fam. Wauters (nr 162) won een waterpretpakket

Terwijl enkele vrijwilligers van de fanfare nog druk doende waren om alle eendjes uit het water te halen, werden de festiviteiten op de speelweide aan de Mauritiussingel voortgezet.

Voorzitter Gerrit van Wissen nam de toehoorders mee door het jubileumprogramma van 2019 zodat deze data al in ieders agenda gezet kunnen worden. Dit zijn voor zover nu bekend:

• 15 juni Galaconcert Openluchttheater te Valkenburg mmv Sjinse verenigingen
  • 19 sept Concert Marinierskapel op feestterrein in Schin op Geul
  • 20 sept Receptie en reünie op feestterrein in Schin op Geul
  • 21 sept Festival op feestterrein in Schin op Geul
  • 22 sept Festival op feestterrein in Schin op Geul

Ook werd een nieuwe jubileumactie in de spotlight gezet: Jubileumbier Pie en Sjang, vernoemd naar 2 oprichters van onze fanfare. Uiteraard kon daarna zowel het blonde als het donkere bier geproefd worden en werden de eerste bestelformulieren ingevuld en pakketjes gekocht. Mocht u nog niet in de gelegenheid zijn geweest om te proeven, bezoek dan een van onze volgende evenementen. Daarnaast staat op onze jubileumpagina aanvullende informatie over deze actie en bent u in de gelegenheid om te bestellen.

De middag werd afgesloten met een concert door fanfare Kunst en Vriendschap uit Partij-Wittem en onze fanfare waarna onder het genot van drankje en de inmiddels aangestoken BBQ nog tot de klok van 19u nagekeuveld werd.

Een mooie relaxte en geslaagde zondagmiddag.

« van 23 »

< Terug Terug naar overzicht >