Na lang repeteren, veel knip en plakwerk was het eindelijk zo ver.

De gymzaal van gemeenschapshuis 't Geboew in Schin op Geul was omgetoverd tot een heuse bioscoopzaal.

Het aftellen voor het filmconcert ging beginnen   5...4...3...2...1..

....stipt om half acht begon  Niels Bemelmans met z'n inleiding op het concert en leidde  de toeschouwers de gehele avond op een duidelijke en vrolijke manier door het programma.

Verschillende filmgenres passeerden de revue. Film en muziek waren strak op elkaar afgestemd. Hulde aan de mannen die het knip en plakwerk gedaan hadden. Hulde aan de dirigent Paul Oligschläger die de muzikanten strak in het geheel hield.

De ene keer vrolijke Disney, dan weer genieten van oldies als "West side story", "zwart-witfilm",  lugubere scenes uit de "Godfather", feel goed "Mama Mia", Egid van Houtem was uitgenodigd, om op zijn eigen wijze, de (on)wijsheden van Les Miserables te komen uitleggen.

Daarnaast mocht een uitgebreid reclameblok niet ontbreken en kwam al langzaam de popcorngeur de zaal binnendringen.

Een mooi moment om te pauzeren en van een overheerlijke Pie of Sjang te genieten.

Na de pauze werd het programma vervolgd met Hymn to the Fallen, The Rock, Moment for Morricone en De fanfare van Bert Haanstra.