Fanfare Sint Cornelius uit Schin op Geul bestaat honderd jaar en dat gaat gevierd worden! En waar kan dat beter dan in het oudste en mooiste openluchttheater dat Nederland rijk is. Onder een groen bladerdak werd op zaterdag 15 juni het publiek getrakteerd op een sprankelend avondvullend programma.

Zoals de titel van het concert al deed vermoeden zocht de fanfare de samenwerking op met de Schin op Geulse verenigingen. Zo waren er optredens van het klaroenkorps van de Schutterij Sint Mauritius Strucht en de Sjinse Oud Prinse. Verder een 100-koppig mannenkoor bestaande uit mannenkoor Inter Nos, Schin op Geul, het Mannenkoor DSM en het Rumpener MannenKoor 1921.
Muzikaal werden we geholpen door een combo bestaande uit Rick van Weersch, gitaar; Johannes Vos, basgitarist; Toon Konings, piano; Henk Martens, drums.

Het verrassingselement was in handen van pianist en improvisator Jan Vayne. Jan Vayne heeft improvisatie tot een ware kunst verheven. Of het nu om klassiek repertoire gaat of populaire hedendaagse muziek. Het is een bijzondere belevenis om naar zijn virtuoze pianospel te kijken, maar bovenal te luisteren!

De presentatie was in handen van Jack Vinders die op geheel eigen en komische wijze het publiek meenam door het indrukwekkende programma.

Geniet hieronder van enkele foto's en video's.

Feest!

Long hair with Jan Vayne