Op 11 juni 2017 rond de klok van 14u vielen de mussen van het dak. Genoeg reden om siësta te vieren in een koele ruimte onder de opzwepende klanken van jeugdige talenten uit de regio in ’t Geboew in Schin op Geul. Na de formele aftrap door Jean Sleijpen was het de beurt aan de jeugd zowel muzikaal als qua aankondiging van de muziekwerken.

De aftrap stond onder leiding van Evelyn Braeken-Dirix met de jeugd van Koninklijk Walrams genootschap. Zij lieten jeugdige solisten schitteren op blokfluit, klarinet, hoorn terwijl anderen de aankondiging van de muzikale werken ten gehore brachten. Vervolgens nam de jeugd van fanfare Les Amis Reunis uit Ransdaal onder leiding van Susan Hambuckers het stokje muzikaal over en kwamen de toehoorders weer in een hele andere muzikale sfeer terecht. Daarna kwamen we stoelen te kort om de muzikanten van de combinatie Margraten/Sibbe onder leiding van Hub van Wissen een plek te geven. Een mooi initiatief van verenigingen op het Plateau met de toepasselijke naam The Next Generation. Tot slot, last but zeer zeker not the least het jeugdorkest van fanfare St Cornelius, de gastvereniging, die onder leiding van Evelyn Braeken-Dirix deze tropische middag afsloot door ons mee te nemen naar Ierland, een latte Machiato in Italië en als toegift een traditionele mars.

Chapeau muzikale talenten, dank voor deze heerlijke muzikale middag!